De eerste indruk is bepalend voor de verkoop van de woning. Bovendien krijgt men geen tweede kans op een eerste indruk.
Onderzoek heeft aangetoond dat gestylde woningen 50 tot 80% sneller en met een meerwaarde tussen 8 en 15 % verkocht worden in vergelijking met woningen die niet gestyled werden.
De reden voor dit succes ligt voor de hand: 75 % van de potentiële kopers kijkt niet verder dan de bestaande inrichting en sfeer van een pand.
Een homestaging (ook wel verkoopstyling genoemd) zorgt ervoor dat alle positieve punten van een pand naar voor worden gebracht. Ook worden alle gebreken en minpunten weggewerkt opdat de potentiële koper een positief gevoel krijgt bij het bekijken van de ruimtes. Hij hoeft zich dus niet langer voor te stellen wat het pand kan bieden, hij krijgt het visueel voorgeschoteld.
Hoe meer de potentiële koper een positief gevoel krijgt bij het bezichtigen van de woning, hoe sneller hij zal overgaan tot de aankoop ervan want voor men het weet doet de volgende bezoeker wel een bod.
Ook zal hij minder geneigd zijn af te dingen op de vraagprijs. De negatieve kenmerken van de woning zijn immers weggewerkt dus is er nauwelijks een reden om de prijs in vraag te stellen. En betalen we niet allemaal graag de juiste prijs voor kwaliteit?
Het concept homestaging werd in 1972 bedacht door de Amerikaanse Barb Schwarz. Niet alleen is het uitermate efficiënt gebleken maar is het concept ook blijven groeien. Zo ondergaat vandaag 95 % van het vastgoed dat in de V.S. verkocht of verhuurd wordt voorafgaand een stagingkuur.
Studies hebben aangetoond dat een verkoopstyling geen nieuwe uitgaven voor de verkoper met zich meebrengt maar net een rendabele investering is.
VERNIERS Homestyling zorgt er bovendien voor dat iedereen kan genieten van de voordelen van een verkoopstyling dankzij onze unieke “Style Now Pay Later”-formule (meer daarover op de SNPL-pagina).